Over de Stichting

Expert gedreven aanpakken kunnen bijdragen aan een mismatch tussen geleverde kennisproducten en wat gevraagd wordt vanuit de samenleving. Crowdience slaat een brug tussen praktijk en wetenschap.

Stichting Crowdience is een spin-off van de Radboud Universiteit Nijmegen. Het burgerwetenschapsplatform is sinds oktober 2019 ondergebracht in een stichting. Het bestuur bestaat uit de volgende leden:

Bestuursvoorzitter. Kirsten is wetenschappelijk onderzoeker en de oprichter van de stichting en het platform Crowdience. Naast burgerwetenschap houdt ze zich ook bezig met gedrags- en communicatiewetenschappen. Ze vindt het belangrijk dat onderzoekers uit hun ivoren torens komen en daartoe de kans krijgen. Onderzoek heeft alleen impact in de praktijk als mensen er zelf ook iets over te zeggen hebben.

Secretaris. Marloes denkt graag over dingen mee, een eigenschap die goed aansluit bij het concept van Crowdience. In het dagelijks leven is zij werkzaam als leidinggevende bij het ministerie van Justitie en gaat ze graag met haar vrienden en gezin naar het strand.

Penningmeester. Bob is gepensioneerd, maar werkt vrijwillig aan zaken die hij leuk vindt. Hij houdt zich niet alleen bezig met de financiën van dit burgerwetenschapsplatform. Hij is financiële gids bij Kandoor, een platform waar burgers elkaar kosteloos helpen met financiële vraagstukken. Ook een mooi voorbeeld van burgerwetenschap!</p>

Stichting Crowdience heeft als doel om het platform en de methode verder te ontwikkelen, beheren en exploiteren voor (medisch / sociaal) wetenschappelijk onderzoek waarbij burgers, patiënten en cliënten betrokken worden. De stichting beoogt niet het maken van winst.

Vragen of meer informatie over Crowdience? Voor alle vragen kan je mailen naar: info@stichtingcrowdience.nl