Onze website wordt geüpdate en is nog in bewerking

info@stichtingcrowdience.nl

Onderzoek naar twijfels en bijwerkingen vaccinatie tegen Corona onder ouders/verzorgers van mensen met EMB

Mensen met Enstig Meervoudige Beperkingen kunnen niet zelf kiezen of ze een vaccinatie willen tegen het coronavirus. Dit wordt bepaald door hun ouders/verzorgers. Hoewel steeds meer bekend wordt over bijwerkingen van vaccinaties tegen het coronavirus bij de algemene bevolking, is er weinig bekend over bijwerkingen bij mensen met EMB (over de volle breedte). Dit kan voor twijfel en zorgen leiden bij ouders/verzorgers en invloed hebben op de vaccinatiebereidheid.

Het doel van dit onderzoek is om de vaccinatiebereidheid en twijfels over coronavaccinatie van ouders/verzorgers van mensen met EMB in kaart te brengen. Daarnaast wordt ook onderzocht wat de geobserveerde bijwerkingen zijn na coronavaccinatie van mensen met EMB.

Het onderzoeksdoel is aangedragen vanuit de praktijk, door ouders/verzorgers die hun informatie uitwisseling op een systematische manier meer inzichtelijk willen maken. We werken daarom in dit onderzoek ook samen met Stichting Complex Care Unit (2CU). Met hulp en ervaring van ouders/verzorgers van mensen met EMB kunnen we meer informatie krijgen over zaken die ze bezig houden met betrekking tot vaccinatie tegen het coronavirus.

Lees hier de uitgebreide informatiebrief en uitleg over ‘Ik onderzoek mee’.