RealHealth doet evaluatie onderzoek

RealHealth voert evaluatie onderzoek uit met Crowdience onder deelnemers van het pijnmanagementprogramma.

De behandeling van de Sint Maartenskliniek richt zich voornamelijk op het beïnvloeden van de negatieve gevolgen die de chronische rugpijn heeft in het dagelijkse leven. Binnen het RealHealth programma krijgen deelnemers op fysiek en mentaal vlak handvatten om beter te kunnen functioneren met chronische rugpijn.

“Wij hadden het idee dat onze manier van bevragen via een papieren vragenlijst anders en wellicht beter zou kunnen”

RealHealth biedt een pijnmanagementprogramma aan voor mensen met chronische lage rugpijn, die vastlopen in het dagelijks functioneren. Deelnemers die 2 weken lang het programma van RealHealth in Berg en Dal hebben meegemaakt, kunnen meedoen aan een evaluatie onderzoek via Crowdience. En hierbij bedenken niet alleen de professionals de evaluatievragen.

Vanuit RealHealth wordt wetenschappelijk onderzoek gedaan om de resultaten te meten en de kwaliteit van behandeling te verbeteren. Na het programma wordt altijd een standaard evaluatie afgenomen. Maar het team vraagt zich af of de juiste vragen wel gesteld werden.

“Het delen van ervaring vanuit de deelnemers in onze evaluatie kan ons helpen om de behandeling aan te passen voor toekomstige deelnemers”

Via een samenwerking over een eHealth programma, kwamen therapeuten in contact met de oprichter van Crowdience. Het contact heeft geleid tot dit project, waarin RealHealth deelnemers vraagt om via Crowdience te laten weten wat zij van de behandeling vinden.

Een belangrijk en nieuw onderdeel hierin is dat deelnemers zelf vragen kunnen maken. Vragen die zij missen in de evaluatie. Met deze informatie gaat het team van RealHealth de behandeling zo veel mogelijk optimaliseren!