Dé ideale behandeling?

Chronische pijn patiënten kunnen meedenken over ideale behandeling en een fysiek zorghuis

Hulpverleners verzamelen informatie door vragen te stellen of vragenlijsten in te laten vullen. Maar daarbij kunnen belangrijke vragen en onderwerpen ontbreken. Mensen met chronische pijn kunnen daarom samen zélf vragenlijsten ontwerpen. Hiermee helpen ze hulpverleners en onderzoekers om buiten hun vaste kaders te denken en werken, zodat zij de leefwereld en situatie van chronische pijn patiënten beter begrijpen en kunnen helpen.

Welke informatie mist uw arts of behandelaar? Wat moet meer onder de aandacht komen? Onderzoekers vragen deelnemers om mee te denken over de volgende drie onderwerpen:

1. Wat zijn belangrijke vragen die hulpverleners aan u moeten stellen om uw situatie goed te begrijpen?
2. Hoe gaat u om met chronische pijn?
3. Hoe ziet het ideale chronische pijn zorghuis eruit?

Het onderzoek loopt vanaf 13 januari tot 1 maart 2020. Het is een open project, dus iedereen mag meedenken.

Bevindingen

De onderzoekers verzamelen informatie om de kennis over chronische pijn te vernieuwen. Dit helpt hulpverleners buiten hun vaste kaders te denken. De informatie wordt gedeeld met hulpverleners die aangesloten zijn bij Stichting Netwerk Chronische Pijn en er wordt een wetenschappelijk artikel geschreven.